Nu är sista resan gjord... för ett tag.

Det är torsdag och jag har vänt på dygnet så jag har svårt att somna på kvällarna.
Så istället för att sova så väljer jag att skriva lite ikväll.
 
I tisdags körde jag upp till Skellefteå igen, det var en riktigt otrevlig bilresa.
Det var -14 grader, snön vräkte ner, det blåste starka vindar och mörkret kom snabbare än vad jag körde. Det innebar att snöröken var extrem och köra med helljus var omöjligt. E4.an var oplogad så vägen var smal och vid varje möte med lastbil så kändes det som jag körde in i en tjock snövägg, helt omöjligt att se vart jag var på vägen. Bitvis så körde jag 20km/h på 90-vägen. Det var flera gånger som jag tänkte att jag ger upp och jag stannar bilen på nästa p-ficka och väntar där tills det slutar snöa. Problemet var att det var en ½-meter snö på varje p-ficka så det gick inte att svänga in på dom. Så jag fick fortsätta och köra lugnt och försiktigt med en sikt på max 2 meter framför bilen. Och inte helt oväntat så stod E4.an stilla på ett ställe efter en trafikolycka.
 
Men efter 2,5 timmar så kom jag fram till Skellefteå där jag kunde möta upp alla kompisar på en förfest hos Lisa. Det var första gången på väldigt länge som vi alla kunde ses och gå ut tillsammans. Det blev en rolig kväll med många timmar på Brygg CC dansgolv.
 
Brygg CC vintertid...
 
 Bra drag på dansgolvet.
 
Igår träffade jag kompisar på dagen, på eftermiddagen blev det bio och på kvällen middag hos kompis.
Idag vaknade jag upp i ett kallt Skellefteå, -31 grader. Jag åkte hem redan på förmiddagen, bara för att slippa köra i mörkret. Och det var en helt fantastisk klar och krispig vintervärld idag.
 
i bilen mot Umeå
 
Hade en förhoppning om att hinna träffa alla kompisar i Skellefteå de här dagarna men tyvärr hann jag inte det. Och just nu har jag faktiskt ingen fler resa inbokad, varken till Skellefteå, Sundsvall eller Stockholm, vilket känns otroligt skönt...
 
Så idag har jag hunnit en hel del här hemma. Började genast städa bort julen när jag kom hem för att senare åka och storhandla. Köpte även en byrå som jag ska ha i hallen.
 
Nu har jag en oplanerad helg framför mig och jag kommer ta det ganska lugnt, ska städa förrådet och städa här hemma. Några sista vilodagar innan det blir nya tag på måndag, på måndag börjar jag mitt 2016 på riktigt... berättar mer om det en annan dag, för nu ska jag försöka att sova.
 
God natt!
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?