"...Ooh, I think I´m losing my mind now..."

Brännbollsyran 2016 i Umeå är över och vilken fantastisk helg det blev.
Jag hade aldrig tidigare varit på denna beryktade festival men när jag för några månader sedan fick veta att både The Chainsmokers och Ingrosso skulle spela så fanns det ingen tvekan, i år måste jag dit. The chainsmokers har varit mina stora favoriter senaste året och jag lyssnar på deras låt "Don´t let me down" flera gånger per dag. Just nu är den låt som ger mig mest energi, den är helt fantastisk.
 
Så i fredags kom ett helt gäng från Skellefteå hit till Umeå. Jag lånade ut min lägenhet till två bekanta från Skell och jag och tre andra kompisar fick låna en större lägenhet av en annan kompis här.
 
På fredagkväll käkade vi en tacos hemma hos mig innan vi drog iväg in till Campusområdet. Här kommer mängder med bilder från denna magiska helg.
 
Total kaos vid entrén på fredagkväll när 15 000 pers skulle in på campusområdet. Timbuktu och Damn bjöd på en riktigt bra konsert.
 

Bästa spelningen under hela helgen var Chainsmokers, obeskrivligt bra och får jag chans att se dem igen så kommer jag göra det.
 
Hittade en bild från publikhavet när Chainsmokers spelade i fredags
 
  
På lördag hängde vi i ett soligt Umeå
 
  
På lördageftermiddag käkade vi god mat på Båtens uteservering, hur underbart som helst.
 
 Hela yrangänget samlat
 
 
Lördag och redo för dag 2 på yran
 
 En solig och vaker kväll på Campusområdet
 
Flera bra band spelade på lördagen, Panda da Panda, Miriam Bryant, Silvana Imam och Otto Knows hann vi se delar av. Men kvällens stora höjdpunkt var förståss Sebastian Ingrosso.
 
Att stå i detta publikhav och se Ingrosso live gav en enorm energi och jag har aldrig tidigare hoppat så mycket som jag gjorde under den kvällen...
 
 
Ingrossos avslutning var fantastisk
 
Helgen har varit himla rolig och lyckad på alla sätt och vis. Det jag framförallt gillar med Brännbollsyran är att fokus ligger på konserterna och jag har aldrig tidigare varit på en festival med så många bra band/DJ´s/artister som spelar. Stor chans att jag besöker yran även nästa år om de lyckas få dit lika bra artister då.
 
Nu: sova!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?