Påsk, Fränsta och familj!

Nu har det återigen gått lång tid sedan jag bloggade och som vanligt har jag hunnit massor.

Just det här inlägget kommer dock endast handla om påskhelgen.
Förra tisdagen körde jag ner till Fränsta för att fira påsk men också för att gå på mormors begravning.

På Skärtorsdag var vi alla samlade i Pingstkyrkan, Fränsta för mormors begravning. Jag hade gruvat mig länge för denna dag men det gick ganska bra ändå. En fin och personlig begravning med en minnesstund efteråt med alldeles för mycket mat och fika.


För 10 år sedan gav jag en skrivbok till min mormor i julklapp där hon skulle skriva ner händelser och minnen från sitt liv. Efter att hon somnat in så hittade mamma boken och jag öppnade den första gången på hennes begravning. Himla roligt att läsa om hennes liv och jag är så glad att jag gav henne denna bok så hon kunde skriva ner sin historia.


Skönt när begravningen var över och vi kunde ägna resten av påskhelgen till olika roliga påskaktiviteter.


På påskafton började vi dagen med att leta påskägg för att sedan åka till fjällen och åka slalom.


På påskdagen tog vi några promenader i solen, geocachade och grillade i stugan. En härlig dag!

På Annandag påsk var det dags att åka hem igen och det kändes faktiskt riktigt tråkigt. Hade gärna stannat några dagar till.


Idag är det fredag och denna helg får jag besök av Sofie. Yeey!

Nu: dra till gymmet






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?