Blickar tillbaka på år 2016!

Jag brukar alltid blicka tillbaka på året som gått och skriva ner planer, mål och önskningar för det nya året
Bläddrade precis tillbaka här i bloggen och läste vad jag hade för mål och planer för år 2016. Jag skrev att jag skulle resa mindre än vad jag gjorde år 2015, jag skulle börja sjunga i kör och börja simma igen.
 
Så hur gick det med 2016 då?!
Ja, jag har rest mycket mindre. För första gången på flera år har jag faktiskt inte varit utomlands. Jag har varit på några resor till Stockholm förstås och i somras blev det en roadtrip runt om i södra Sverige, i övrigt har jag faktiskt inte rest så mycket. Så den planen har jag hållit.
 
Sjunga i kör gjorde jag också i våras. Roligt att ha en aktivitet mitt i veckan och sjunga i en pop- och rockkör var himla kul men inte så roligt att jag valde att fortsätta. Kanske gör ett nytt försök i år.
 
Simningen är nog det jag har lyckats bäst med ändå. Simmade mycket i våras och nu i höstas valde jag även att gå en crawl-kurs vilken var oväntat roligt och gav mersmak så troligtvis går jag en fortsättningskurs redan nu i vår. Har köpt årskort på simhallen nu så planen är att simma 2 ggr/veckan i år.
 
Vad har jag annars gjort under 2016?! För mig har det varit ett riktigt musikår och jag har varit på rekordmånga konserter, spelningar och shower. Jag vet faktiskt inte hur många spelningar jag har sett men det är många. 
 
Det började med Melodifestivalen på Friendes arena i mars och slutade med julkonsert med Gabriel Forss i december. Däremellan har jag sett Ingrosso, Timbuktu, Beyoncé, The Chainsmokers, Veronica Maggio, Don Diablo och Otto Knows, varit på Allsång på Liseberg, sett Lionel Richard på Grönan, lyssnat på Laleh, Titiyo och Petter på En Flotte i Skellefteå. Det var några av de spelningar jag sett... och vem var bäst då?
The Chainsmokers på Brännbollsyran i Umeå var magiskt bra och får jag chans att se dem igen så kommer jag göra det. Beyoncé var helt klart en upplevelse också och man blev stum av beundran när hon stod på scen. Hon kunde verkligen fånga sin publik och har en sångröst som är helt otrolig. Magisk spelning och den bästa arenakonsert jag varit på hittills.
 
 
 Är jag nöjd med år 2016?
Om, jag är. Sedan 2012 har mina år bara blivit bättre och bättre, roligare och roligare. Och det känns som att 2016 toppade alla förväntningar! Förutom att jag har fått uppleva massor så har min hälsa varit bättre än någonsin. Jag har följt ett träningsschema och kostschema i ett år nu (med kortare uppehåll under året) vilket ha gjort mig piggare och mer energifull än tidigare. Jag har nästan haft lite ångest över att lämna 2016 bakom mig och gå in i ett nytt år. Det känns faktiskt sorgligt att året är slut, men det är väl så, allt roligt har ett slut. Jag tror nämligen inte att det nya året, 2017, blir i närheten så roligt som förra året var. Men men det är åren som går som är Livet och år 2016 kommer jag komma ihåg resten av mitt Liv...
 
Vad har jag för planer, drömmar och mål 2017 då?!
Det berättar jag i nästa inlägg :)
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?