Jag borde kanske söka hjälp för mitt värmeljus-missbruk...

Det är december.
Den här tiden på året brukar jag alltid tända många ljus i mitt hem.
Men i år går det nästan till överdrivt. Jag eldar ljus och värmeljus som en liten galning, det brinner ljus i varje litet hörn i min lägenhet.
Jag tror att jag tar igen allt ljuseldande som jag missade förra julen, då jag inte hade möjlighet att tända ljus i rummet jag hyrde.
 
Jag kliver upp strax innan kl. 7 varje morgon och då är det mörkt ute, så för att göra hemmet lite mysigare börjar jag alltid dagen med att tända några ljuslyktor i vardagsrummet. När jag förflyttar mig till köket för tillredning av frukost så tänds det även några ljus där. Senare under dagen brinner det även ljus på toaletten och i hallen. Förutom alla ljus som brinner inne, så har jag ju förståss några ljuslyktor ute oxå, som brinner, dock bara på kvällarna.
 
Som mest brinner det 15 ljus samtidigt i min lilla lägenhet och när de har brunnit ut tänder jag nya. Jag konsumerar oerhörda mängder med värmeljus! Jag vet att det är ohälsosamt och inte miljövänligt men det är ju så mysigt, jag kan bara inte låta bli. Dessutom får jag ju använda tändstickor flera gånger per dag och mitt beroende av tändsticks-doft känner ni redan till då jag skrev ett blogginlägg om det för ca. två år sedan...
 
Fredag idag, det betyder fredagsmys och många tända ljus i lägenheten. Yeey!
 
 På hyllan i köket brinner just nu tre ljuslyktor
 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?