En resa att komma ihåg...

Det är konstigt hur bra saker kan bli när man är helt utan förväntningar inför en händelse.

 

För drygt en månad sedan var jag väldigt, väldigt tveksam till att följa med min kusin Viktor och hans kompis Johan till Cypern. Att tillbringa 1 vecka i utlandet tillsammans med två teknikgalna killar, som kanske inte delar mina intressen, kändes som om det kunde bli en ganska… tråkig resa.

 

Dessutom har jag alltid rest tillsammans med mina närmaste vänner tidigare, personer jag känner väldigt väl och som jag vet att jag trivs tillsammans med. Resa med en person som jag träffar ca. en gång vartannat år och en person som jag aldrig tidigare har träffat, det kändes faktiskt lite riskabelt. Vad händer om vi inte kommer överrens över huvudtaget och ändå måste bo i samma lägenhet i en veckan?!

 

Men då Viktor sa att de två måste arbeta en hel del på Cypern, så tänkte jag faktiskt ”Vad bra då slipper jag umgås med dem på dagarna, då kan jag ligga ensam på stranden på dagarna och bara umgås med dem lite på kvällarna…” och just därför valde jag att faktiskt att följa med dem till Cypern. (Jo, jag har berättat för dem att jag tänkte så… :)

 

Jag tänkte alltså att det kommer bli en lugn och skön resa, men ganska tråkig, då det inte kommer hända så mycket, men att jag i alla fall skulle få en vecka med sol och bad.

 

Oj, vad fel jag hade!

 

Den här resan har varit så annorlunda jämfört med alla mina tidigare resor. Och den blev absolut mycket roligare än vad jag hade förväntat mig. Jag har inte behövt vara ensam en minut, vi har solat, badat, åkt bil till helt fantastiska platser, varit på jakt efter vågor, surfat, ätit glass och eftersom Viktor och Johan var så roliga att hänga med så valde jag att följa med dem de kvällar de var och jobbade med att dra kablar ;)

 

Listar några saker som är värda att komma ihåg från resan:

 

*Jag har surfat! Andra surfdagen lyckades jag ta mig upp på fötterna dessutom och stod (dock med låg tyngdpunkt) på brädan. Det var skiitskoj!

 

*Jag har varit på en ”Sköldpaddestrand” och fick se en sköldpadda i vattnet. Häftig upplevelse.

 

*Det mest komiska var när vi såg en bil köra runt med öppen dörr, ur dörren stack en hund ut huvudet och bredvid hunden stod en livs levande pelikan(!). Japp, de hade en pelikan-fågel i baksätet, hur konstigt som helst.

 

*Jag blev för första gången i mitt liv getingstucken

 

*Jag blev livrädd för ”the white old lady” som bodde i samma hus som Viktor. Den gamla damen, döv och blind, satt ute sent på kvällarna och hon såg verkligen ut som ett spöke. Läskig tant som skrämde mig flera kvällar (något som vissa tyckte var skiitskoj…)

 

*Vi besökte Cyperns slalom-anläggning uppe i bergen. Känns ju lite konstigt att ett land med en temperatur på 36 grader dagtid och 28 grader nattetid har en skidanläggning med pistmaskin, skidskola och tre liftsystem. Det kanske är till Cypern nästa slalomresa går till?!

 

Jag är så Tacksam att jag hade möjlighet att besöka min kusin på Cypern, jag är Tacksam att resan blev så mycket roligare än vad jag trodde och för att resesällskapet inte var så tråkiga som jag trodde.. ;)

Här kommer ytterligare några bilder från semestern

 Jakten efter perfekta vågor...
 Skidanläggning på Cypern
 Mer surfande....
Mycket glass har det blivit i veckan...
 
 
Imorgon är det vardag igen och jag ska jobba, dax att lämna semesterrutinerna nu alltså.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?