Julbord, jobb och julkonsert

Oj vilken intensiv vecka jag har haft.

I måndags var jag i Stockholm på Myndighetsdagar, det var både roligt och intressant. Mest intressant var det att få lyssna på utbildningsminister Gustav Fridolin och även en skottsk professor som jag tappat namnet på just nu.

På måndagkväll var det dags för julbord med jobbet. Supergott och himla trevligt!


Efter middagen tog Elina och jag ett glas i hotellbaren. Vi bodde ju på samma hotell som TV4 Idolerna så när IdolCharlie dök upp i receptionen så ville han så gärna ta en selfie med mig så jag ställde upp efter viss övertalning. Yes, det var Charlie som tog bilden, inte jag!


På tisdag hade vi administratörsdag, också i Stockholm. Efter det hann jag möta upp Ida för en fika innan det var dags för mig att dra till Arlanda och börja hemresan till Umeå efter 5 dagar i huvudstaden.


I onsdags var det dags att jobba ikapp de två dagar jag varit borta så det blev en 10-timmars dag på jobbet och 10 minuters lunch. Fullt upp med andra ord.
Efter jobbet mötte jag upp onsdagsgänget och vi intog ett julbord på Ikea innan vi såg "Bonde..."

Även torsdagen blev lika intensiv på jobbet, kl. 7-17 satt jag framför datorn. Och även den dagen mötte jag upp onsdagsgänget, men då för julkonsert i Umeå stadskyrka.


Det var en otroligt stämningsfull julkonsert eller allsång. Och julkänslan växte sig större.


Idag hann jag äntligen ikapp med allt på jobbet och kunde gå hem efter 16 som vanligt. Då jag inte hunnit handla på hela veckan så skyndade jag mig iväg till affären efter jobbet.

Nu har jag landat i soffan för första gången denna veckan och jag känner mig helt slutkörd. Mjukisarna är på och jag längtar efter att få sova ut imorgon. 

I helgen är planen att baka julgodis i mängder :) Jag får även besök från Skellefteå.

Nu: dricka julmust






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?