"...Sun is shining and so are you...."

Återigen har jag haft en intensiv men himla rolig helg. I fredags körde jag upp till Skellefteå. Åkte direkt hem till Frida där vi slappade i hennes soffa hela kvällen. Lördagmorgon började vi på bästa sätt. Vi startade dagen med brunch på Brygg CC, mitt favoritställe.
 
Jag har skrivit det förr men jag skriver det igen- Om jag kunde starta alla mina dagar med en brunch på Brygg CC så skulle jag göra det, det är utan tvekan bästa stället.
 
Efter brunch med Frida och Niklas blev det en spontan fika på Espresso house med Sofie
 
På lördageftermiddag strosade jag runt i solen i Skellefteå, känns lite konstigt att inte ha ett eget hem där att åka till för att fördriva tiden.
 
 
 
På eftermiddagen åkte jag hem till Malin som bjöd på god middag. Senare på kvällen åkte jag hem till Sofie där vi förberedda oss inför en natt på stan. Vi hade sett fram emot att hoppa runt på Verandans dansgolv men då medelåldern där var 60 år så drog vi vidare till Brygg CC. Mycket folk förstås och som vanligt stod vi på dansgolvet tills de stängde. Vid kl. 03.30 letade jag mig hem till en kompis. Och som vanligt förundras jag över ljuset här uppe under sommarnätterna, det är så magiskt och jag kommer aldrig vänja mig vid det. Men jag älskar det och jag tycker det är värdelöst att man måste sova denna årstid. Jag skulle helst vilja vara ute och njuta av denna årstid dygnet runt. Jag avskyr att sova på somrarna!

Solen lyser på kyrkan i Skellefteå kl 03.41 på lördagnatt...
 
Vacker försommardag i Skellefteå på söndagmorgon
 
På söndag låg jag mest i gräset och slappade, fick även sällskap av Lisa.
Söndagkväll avslutade vi med en favorit i repris, grillning hos Lisa.
 
Middag i gräset och kvällssolen
 
Vid kl. 22.00 hoppade jag in i bilen och körde de 14 milen ner till Umeå
Kör hem i den vackra solnedgången. Blev tvungen att stanna flera gånger efter vägen och ta några bilder efter vägen.
 
 
Nästan dagsljus trots att klockan var närmare 23.00 när dessa bilder togs. Älskar verkligen att vara ute och köra sent på sommarkvällarna.
 
Nu: sova!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?