Del 5- Stockholm, bröllop och sista semesterhelgen

Torsdag den 18 augusti var planen att jag skulle ta ett tåg ner till Stockholm, men istället blev det hyrbil med Lisa ner till huvudstaden. Där mötte vi upp Reema, Sara och Mattias och förberedelserna inför Reema och Alis bröllop började. På kvällen blev vi alla hennamålade.
 
Vi hann även öva in en dans tillsammans med Alis systrar, en dansuppvisning som skulle ske på vigselcermonin.
 
På fredagmorgon åkte vi till festlokalen och började förbereda den inför festen.
 
Jag tog på mig uppdraget att knyta rosetter på alla stolar
 
På eftermiddagen drog jag in till stan och fika med en kompis som jag inte träffat på länge.
 
På fredagkväll var det vigselcermoni för Reema och Ali
Det är alltid lika roligt att få ta del av seder och traditioner från en annan kultur. Under den här kvällen satt vi, ett gäng från Skellefteå och bara tog in allt som hände under kvällen, spännande, lärorikt och väldigt roligt!
Efter cermonin blev det dans och vi gjorde vårt bästa när vi hade uppvisning av vår inövade dans. Det gick sisådär men himla roligt hade vi den kvällen...
 
På lördag var det dags för den stora bröllopsfesten och brudparet var obeskrivligt vackra
 
 
 
                
Bruden och Lisa på första bilden och Reema och jag
 
Bröllop är alltid lika roligt men det är väldigt spännande att vara med på ett bröllop som inte följer de typiska svenska traditionerna. Det här bröllopet med pakistanska seder och traditioner bjöd på god mat, glädjefylld musik, många känslosamma stunder och härlig dans. Jag är enormt glad och tacksam att jag har fått lära känna Reema och Ali och att jag fick var med på deras stora dag, ett minne för Livet.
Det här var verkligen ett bröllop som bevisar att kärlek övervinner allt!
 
På söndagen käkade vi alla en gemensam frukost på hotellet innan det var dags att säga Hej då och alla for åt varsit håll.
Dagen efter bröllopsfesten...
 
Jag tog en runda på stan innan jag hoppade på tåget upp till Sundsvall. Så snart jag kom till Sundsvall hoppade jag in i min bil och körde upp till Umeå. Klockan 23.20 på söndagkväll var jag hemma igen efter 5 veckor på resande fot. Jag hann sova i 6 timmar innan det var dags att leta sig till jobbet...
 
Ja, det var alltså min semester sommaren 2016 och jag ser tillbaka på den med ett stort leende och känner mig så tacksam för Livet som jag lever! I love it!
 
Nu: sova
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?