Sommaren 2017- del 2

Den 26 juli lämnade jag Umeå och åkte mot Fränsta. Men vädret var strålande den dagen så jag stannade vid havet utanför Umeå och njöt i solen.


Väl framme i Fränsta letade vi oss till Ljungaverk på bilbingo. En regnig dag passade mamma och jag på att plocka hjortron. 

Mellan varven visade sig solen den helgen och då blev det sol och bad i Backetjärn.

Den 30 juli började min långa roadtrip genom Sverige.

Första biten blev det tillsammans med Marie, Bella och Gabbe. Vi solade vid havet i Hölick, Hudiksvall. Vi var på Furuvik i Gävle och badade i havet i Rullsand. Roligaste händelsen var ändå Fladdermus-attacken på campingen i Gävle. Den orsakade panik vilket ledde till att vi alla låg vakna en hel natt...

Efter några dagar i Gävle tog jag ett tåg ensam till min kompis Linda i Linköping. Där lekte vi med hennes barn och var på marknad i Skänninge.


Efter det åkte jag till min kusin Åsa i Eksjö. Vi strosade på Eksjös gator och Åsa passade på att fota mig i hennes virkade mössor.

Efter ett dygn i Eksjö tog jag tåget till min syster Caroline i Habo, Jönköping. En mysig helg där jag passade på att mysa mycket med lilla Stina. Vi hann även åka till Mariestad och träffa några fler kusiner. 


Den 7 augusti tog jag tåget upp till Umeå igen och jobbade i tre dagar. 


Den 11 augusti drog jag vidare igen. Mer om den resan i nästa inlägg.






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?