När drömlägenheten knackar på dörren...!

För 2 år sedan när jag bestämde mig att lämna Skellefteå och flytta till Umeå, tog jag första, bästa lägenhet jag blev erbjuden i Umeå. Jag hade tur att, genom kontakter, få en lägenhet i ett område där det normalt är 8-10 års bostadskö. Lägenheten var liten men mysig och jag var tacksam att jag överhuvudtaget lyckades få en lägenhet i denna stad.

Sedan dess har jag försökt byta upp mig till en större men inte lyckats. 
Men för tre veckor sedan hörde min nuvarande fastighetsägare av sig och sa att det blir en 3.a ledig i höst som jag kan få kolla på.
Efter att ha fått den beskriven för mig tänkte jag att den där lägenheten måste vara svindyr men jag valde att kolla på den ändå.
För två veckor sedan var jag på visningen och jag blev förälskad i lägenheten. 
Den ligger precis intill Umeå Stadshus, endast 300m från gågatan. Den är stor, hela 105 kvm. Lägenheten är gammal med högt i tak och stora fönster. Köket har diskmaskin, köksö och ett stort skafferi samt fullstor kyl och frys. Intill det stora köket ligger även en stor matsal. Vardagsrummet är lika stort som min nuvarande lägenhet och har dessutom en öppen spis! I lägenheten finns även flera "walkin-closets" och förråd. 
Lägenheten känns enorm och det är troligtvis Umeås charmigaste. Efter visningen fick jag veta månadshyran och den låg faktiskt under min budget. Jag hade inget val, jag var tvungen att tacka Ja till denna lägenhet.
Dessutom ligger lägenheten "Väst på Stan" vilket är det område jag helst av allt ha velat bo på då det är intill älven och broparken. Det här är verkligen den perfekta lägenheten och just nu känns det som jag vill bo där för evigt.

Så efter att ha bott inneboende och i minismå 1:or de senaste 5 åren så flyttar jag äntligen till en "riktig" lägenhet i början av september. Det känns nästan lite overkligt, kommer gå vilse...
Det är tur att sommaren är kort! 
Och i höst är alla som vill välkomna till min "våning"

Vill inte lägga ut bilderna jag tog från lägenheten men bjuder på några bilder från omgivningen

Här är Umeås stadshus som blir min närmaste granne.

Broparken och älven ligger 2 minuter från lägenheten 


Hela övre plan i detta gula hus är mitt, samt den lilla söta balkongen.

Planritningen samt den fina öppna spisen i vardagsrummet.

Jag kommer göra matsalen till mitt sovrum då jag inte har behov för en matsal, så får lilla sovrummet bli gästrum.

Känns som att det enda som kommer saknas i denna lägenhet är en sambo :)

Nu: gå och träna



 Erica

Grattis till lägenheten! Hoppas du kommer trivas :)



URL: http://ericajosefin.blogg.se






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?