Eurovision, vinterkyla och oplanerad helg!

Det är fredag och lyssna på det här, det är min första lediga helg sedan den 12-13 februari. De senaste 12 helgerna har jag varit antingen bortrest eller så har jag haft sovbesök av kompisar. Det är fantastiskt roligt att jag har så många vänner som vill besöka mig och jag är glad att även jag har familj och vänner som jag kan besöka närsomhelst. Men trots det känns det sjukt skönt med en oplanerad helg denna helg.


Det har varit fullt upp i veckan. I tisdags var det sista träningen på crawl-kursen. Och direkt efter den mötte jag upp Onsdagsgänget för Eurovision-tittande. Igårkväll samlades Onsdagsgänget hos mig för delfinal 2 i Eurovision. 

Imorgonkväll blir det middag på stan med Onsdagsgänget och efter det blir det Eurovision-final hos Sara. 

Förutom det så ska jag vårstäda mitt hem och träna. Min garderob består av alldeles för vintriga kläder just nu så morgondagen tänker jag ägna åt garderobsstädning, vilket är lite av en favoritsysselsättning.

Det är den 12 maj idag och aldrig någonsin har jag varit så här sen med att städa undan min vinterkläder. Anledningen: det är den kallaste våren på 36 år vilket innebär att jag aldrig har upplevt en kallare vår tidigare.
På nätterna är det flera minusgrader och på dagarna går temperaturen upp till max 5+. Mellan varven vräker snön ner och så här såg det ut i Umeå igår

Träden har inte börjat slå ut och gräset har inte börjat grönska. Jag klär mig i mössa, vantar och vinterjacka... Och som sagt, det är den 12 maj. Alla längtar efter vårvärme men fortfarande är det ingen värme i sikte här i Umeå. 

Jag tänker ändå att om jag packar undan vinterkläderna imorgon så kanske jag tvingar fram lite vårkänslor. Just nu känns det som det fortfarande är vinter...

Nu: sova... Och imorgon ser jag fram emot en lång sovmorgon i min egen säng 😊






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?