Längtan efter vardag!

Som vanligt har det gått lång tid sedan jag bloggade. Fick t.o.m en förfrågan från lillasyster efter ett nytt inlägg snart så skriver därför ett litet kort inlägg ikväll.


Vad har jag haft för mig de senaste tre veckorna då?! Kollade tillbaka på mina bilder nyss och inser att jag har haft fullt upp, som vanligt.

I slutet av augusti ordnade vi en Babyshower för en kompis som väntade barn. Jag och Elina fixade den obligatoriska blöjtårtan och vi blev barnsligt nöjda över resultatet.

Det blev en lyckad Babyshower för Carole o Henke med roliga lekar och gott fika.


Sista augusti fick jag tillträde till min nya lägenhet (eller våning som jag vill kalla den) Jag lämnade mina 35 kvm och flyttade till 105kvm. Flyttdagen var kämpig då jag bara hade en enda dag på mig att flytta och städa ur den gamla lägenheten. Då det var en torsdag så var det även svårt att få flytthjälp så därför skötte jag flytten helt själv. Körde flyttkartonger i min lilla Fabia från 6.30 på morgonen till kl. 18.00 då jag fick hjälp av Onsdagsgänget. De hjälpte mig med de större möblerna som jag inte kunde bära själv. Så enormt tacksam över Onsdagsgänget som ställer upp och hjälper till i vått och torrt! Klockan 23.30 var gamla lägenheten urstädad och jag var sliten.

Men redan morgonen efter började jag packa upp allt så tre dagar senare var alla flyttkartonger tomma och allt var på sin plats. Jag kommer göra ett eget inlägg med bilder från lägenheten längre fram, vet att många är nyfikna.

Men jag hann bara flytta sova i lägenheten i fyra nätter innan det var dags att åka till Stockholm.

I början av september var jag i Stockholm på utbildning i fyra dagar. Intensiva dagar men ändå roligt. Vi bodde på Skeviks gård som bjöd på härlig lantlig miljö.

När jag kom hem från Stockholm så fick jag besök av mamma, pappa, Marie, Bella och Gabbe. De kom med ytterligare ett flyttlass från Fränsta. Jag fick hjälp med lite inredning, lampuppsättning och Blocketköp. Så förra söndagen var allt på plats i mitt nya hem.


Då jag har haft fullt upp varje dag sedan jag kom tillbaka från min semester så var planen att jag skulle återgå till mina rutiner i måndags med strikt kost och hård träning. Men med bara 5 dagar kvar till Toughest fick jag tipset att inte träna denna veckan, då risken för träningsvärk blir för stor. Så jag fick skjuta på mina rutiner ytterligare en vecka.

Igår genomförde Therese och jag Toughest, en hinderbana på 8km och med 40 hinder. Kommer skriva ett eget inlägg om det en annan dag. Men hursom så betyder det att jag äntligen kan återgå till min vanliga vardag imorgon igen. Som jag har längtat efter träningsrutiner och bra kost. Älskar verkligen vardagen och ser fram emot veckan som kommer! 

Nu: sova!






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?