Adventsmys

Det är 1.a december och första advent.
Lagomt till denna dag föll det snö ute, så här i Skellefteå fick vi faktiskt en vacker vit vintervärld idag.
 
Jag har haft en riktigt rolig helg, en superrolig helg.
I fredags, efter att jag "jobbat" på Friskis tog jag en buss till Bergsbyn. Där var det inflyttningsfest hos en kollega. En trevlig fest där jag fick träffa en massa nya människor. Vid 22-tiden tog vi bussen till stan igen och drog förstås till Verandan där det var Club 27. Som vanligt intog jag dansgolvet och jag dansade som jag aldrig dansat förr. Gå ut på nattklubb med ett gäng människor som man aldrig träffat kan vara hur roligt som helst. Vid kl. 4 på morgonen hittade jag till min säng.
 
Jag behöver ju inte särskilt många timmars sömn, så redan efter kl. 8 nästa morgon var jag uppe igen. Fixade hemma lite, innan jag följde med några kompisar till Solbacken. Lördageftermiddagen tillbringade jag hos vännen Malin där vi planerade julbaket och slappade.
 
Vid 20-tiden var jag hemma och hann somna i soffan några minuter innan jag fick ett mess från en kompis som var på stan. Så vid 23-tiden drog även jag in till stan. Det blev en lugn och trevlig kväll på Calles innan jag gick hem mitt i natten i det mysiga snövädret.
 
Idag har jag adventsmyst hela dagen. Malin och jag drog in på julskyltningen en liten stund på eftermiddagen. Köpte inget, men för mig hör det lixom till att gå runt lite på julskyltningen varje första advent.
 
Nu ikväll har jag laddat upp med glöggmys i min ensamhet.
Bästa tiden på året börjar idag och jag är redo.
 
Glöggmys i min ensamhet
 
 Första ljuset brinner...
 
Hoppas Ni Alla har haft en mysig första advent!
 
💖🎅🌟🎄💖 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?