Den sjukaste vintern...

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta och jag är faktiskt lite chockad... Den här vintern kommer gå till historien som den sjukaste vintern någonsin för min del.
 
I november drabbades jag av halsfluss och fick käka en penicillinkur. I december halkade jag så illa att jag bröt fotleden. Idag inleder jag min sista vecka som sjukskriven p.gr.a foten. Den här sista veckan innan det är dax att börja arbeta lite extra igen, hade jag planerat att träna hårt och bygga upp musklerna i foten. Men vad tror Ni händer?!
 
Japp, jag är sjuk! Feber, ont i halsen, hosta och förkyld.
Jag var hes och hade feberfrossa redan i lördags men valde att ignorera det och intalade mig själv att det berodde på sömnbrist. Igår slog det till ordentligt, frossa och en sån där hemsk slemhosta. Samtidigt som man vill kraxa upp slemmet så låter man bli bara för för att det gör så himla ont i halsen och lungorna att hosta. Igår somnade jag fullt påklädd, med tjocksockar, täcke och filt över mig, men frös förstås ändå.
 
Idag valde jag ändå att proppa i mig några alvedon och ta bussen till stan en snabb sväng. Haltande och med feber handlade jag upp halva apoteket typ... jag måste ha sett himla sjuk ut. Men nu är jag tillbaka i sängen igen och min plan är att jag ska vara frisk innan dagen är slut. Och sen ska jag hålla mig frisk resten av året, för visst har jag haft årets dos av sjukdomar?!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?