Resultatet efter olyckan...

"Det går snabbt"  är den vanligaste kommentaren jag har fått när jag har mött människor som frågar vad som hänt med min fot. Helt ärligt tror jag att 95% av alla jag har pratat med har sagt just den meningen.... Vill Ni veta resultatet efter olyckan som "gick så snabbt"?
 
1. Ett långt ärr på 15 stygn vid fotleden
2. En vad som har minskat ca. 4 cm i omkrets
3. Ett högerben utan styrka
4. Ett vänsterben starkare än någonsin
5. Ett obehagligt pirr under höger fot
6. En vad som bara dallrar, känns som gelé. Hur kan en vadmuskel bara försvinna?
7. En viktuppgång på 7 kg under 6 veckor
8. Ett midjemått som har ökat x-antal centimetrar
9. En kondition som är usel
 
Gipset är precis borttaget och ett långt ärr pryder nu min fotled tillsammans med min tatuering.
 
Höger vad är ca. 4 cm smalare och känns som en klump gelé
"Har du mögel på ditt ben?" frågade Gabbe när han såg mitt nyavgipsade ben
 
Bella och Gabbe tyckte det var roligt att skrubba bort den döda huden på mitt ben.
 
Igår var första dagen i frihet och min första träningsdag. Marie och barnen drog med mig till simhallen och det var bra. Jag kunde gå enkelt i vattnet och simma, visst det gjorde ont att använda benet, men det gick att använda i vattnet iallafall. När jag går utomhus använder jag fortfarande kryckor, men inne försöker jag hålla mig borta från dem. Jag går ostadigt och haltar mig fram, men jag märker redan en skillnad i balansen och fotens rörlighet. Men jag förstår att det kommer ta tid innan jag är helt återställd... Verandans dansgolv får tyvärr vänta på mig några veckor till...
Jag är iallafall otroligt TACKSAM för att mitt gips äntligen är borta!
 


 Jessica

Vad skönt å slippa eländet med gipset och snart mkt snart kommer du vara så stark så inget kan stoppa en kväll på verandan!!



URL:






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?