Dagens boktips

När jag flyttade till Stockholm i april förra året började jag ha som vana att alltid ha en bok i min handväska. Jag älskar att gå runt ensam och strosa i Stockholm, stanna till i en park eller på ett café och ta fram en bok och börja läsa. När jag flyttade upp till Skellefteå igen i oktober så fortsatte jag att ha en bok i väskan. Däremot har jag inte satt mig och läst i nån park i Skellefteå i höst... Boken som har legat orörd i min handväska de senaste månaderna är Paulo Coelhos Alkemisten.
 
För 5-6 år sedan började jag läsa Alkemisten. Då tog jag mig inte genom den utan gav upp efter halva, sedan dess har jag försökt läsa den flera gånger, men har aldrig fastnat... har tyckt den har varit ganska tråkig. Nu när jag har all tid i världen bestämde jag mig för att ge den en ny chans. För första gången läste jag klart hela boken och jag älskar den! Alkemisten handlar om att lyssna till sitt hjärta och om att följa sina drömmar... Stor chans att jag kommer läsa den igen om nått år, när jag behöver bli påmind om att man faktiskt kan nå sina drömmar.
 
Nästa bok som hamnar i min handväska blir Pilgrimsresan, av samma författare. Så när jag återvänder till Skellefteå kommer jag förhoppningsvis sitta på nått café med den boken i handen... Trevlig sysselsättning när man är sjukskriven.
 
"En saga om att uppfylla sina drömmar..."





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?