Halvtid...

Idag är det halvtid för mig, 3 veckor har gått sedan halkolyckan, vilket betyder 3 veckor till med gips. Datum för avgipsning blir 31 januari. Gissa om jag längtar?! 
 
Igår var jag på återbesök på Sundsvalls sjukhus. Jag hade hoppats på att läkaren skulle säga att foten har läkt och att jag inte behöver gipsas om... men den tanken var lite väl optimistisk. De tog de 15 stygnen som syddes efter operationen, de gipsade om men tyvärr fick jag inte välja färg denna gång. Foten röntgades och allt ser väldigt bra ut. Läkaren tror dock att jag kommer måsta hoppa på kryckor även efter gipset är borttaget, bara för att musklerna i mitt ben inte kommer orka gå.... suck. Dessutom måste jag fortfarande ha benet i högläge så mycket jag bara kan, däremot får jag börja stödja på foten lite lätt och försiktigt, vilket känns skönt.
 
Läkaren sa att min fot och ben inte kommer vara helt återställt förrän i MAJ! Eftersom det kommer ta flera månader för mig att bygga upp musklerna i benet igen. Tänk att en liten hal isfläck kan ge så mycket skada..
 
 
Inte lika snyggt gips denna gång.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?