Ska duscha med öppen dörr och poppa musik på hög volym!

Nu är min väntan över. I över ett år har jag försökt få tag på en hyreslägenhet i Skellefteå. I fredags skrev jag äntligen kontrakt på en etta här i stan. Det känns så skönt att äntligen få ett eget litet krypin. Jag har bott inneboende i 15 månader nu, det har funkat bra men det är inte samma frihetskänsla som att bo i nått eget. Jag längtar efter att få spela musik högt, jag längtar efter att få sjunga i duschen och att få kissa med olåst toadörr. Det ska bli så sjukt skönt och roligt att få bo själv.
Men jag ska erkänna att jag är lite orolig ändå. Jag är snart 31 år och under alla dessa år så har jag bara bott helt ensam under 1 år, då var jag 21 år. Annars har jag delat lägenhet med vänner, med syster och bott med sambo. Så att bo helt ensam blir en ny upplevelse för mig och det känns lite läskigt. Jag är mörkrädd, kommer jag kunna sova? Kommer jag känna mig ensam på kvällarna? Vad gör jag om nått händer i lägenheten? Vem ska få min extranyckel? Ja det kommer kännas konstigt att bo själv och framförallt är jag orolig för att jag ska känna mig ensam.
Men jag flyttar inte in förrän i oktober, så det är några månader kvar. Men efter inflyttning kan ni räkna med en hel del förändringa här på bloggen. Då kommer jag skriva mer om mina stora intressen nämligen inredning, bakning och matlagning. Oj, vad jag ska baka mycket i mitt fina kök i höst. Köket är stort och jag kommer nog tillbringa mycket tid där gissar jag.
Mina inredningsplaner är i full gång. Jag kollar på tyger, letar tavlor och planerar hur jag ska möblera. Det känns förstås som den roligaste biten. Att få inreda mitt eget hem!
Jag tror att det kommer bli en mysig höst hemma hos mig på Prästvägen i Skellefteå


 AnnaSmyckeform

Vad roligt, grattis! Ser verkligen fram emot att se bilder från ditt hem. Och recept på sånt du bakar och lagar, det har jag saknat massor :)
Kram!

Svar: Tack! Jag jag längtar verkligen efter ett eget kök, så det kommer bli en hel del bakning när jag väl flyttat in :)
Sofie Silwer



URL: http://www.annasmyckeform.blogg.se






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?