Melodifestivalen 2013!

Melodifestivalen har ju intresserat mig i 30 år, så jag känner att jag måste skriva några rader om gårdagens final. Enligt mig så kunde precis vilken låt som helst vunnit, då (nästan) alla låtar var okej. Det var ju ingen låt som stack ut mer än den andra, inte som förra året då Loeens låt var klar vinnare redan innan alla delfinaler var klara.
 
Men av gårdagens låtar kunde egentligen vem som helst har vunnit. Jag trodde att Ulrik Munther skulle vinna, då det var hans låt som jag har haft på hjärnan senaste dagarna. Jag hoppades att YOHIO skulle vinna, då det kändes nytt och då han är en fantastisk sångare, dessutom var låten helt okej. Jag gillade dock vinnaren Robins låt absolut mest och just därför trodde jag inte att han skulle vinna... det är inte ofta min personliga favorit vinner nämligen. Robins låt "You" har jag lyssnat på Om och Om och Om igen den senaste veckan och jag tycker den är riktigt bra. Men jag blev lite orolig när han vann faktiskt... om jag minns rätt så tappade han texten flera gånger under Idol, och det vore ju lite jobbigt om han gör det i Eurovison också. Kommer han klara pressen tro?!
 
Men det är ju helt uppenbart att Sverige inte vill leda Eurovision nästa år. Jag tror, utan tvekan, att det är planerat av den där Björkman och SVT att bara ha med halvbra låtar i årets Melodifestival, så vi slipper vinna Eurovision två år i rad... Ja, men det är ju bara vad jag tror.
 
Tyckte hursom helst att det var roligt att jag spådde ganska rätt för 7 veckor sedan, innan jag hade hört en enda låt. Utifrån att bara kolla på vilka artister som skulle uppträda så gissade jag att YOHIO skulle vinna. Nej, han vann inte finalen, men han vann ju telefonröstningen, så ganska rätt tyckte jag att jag hade ändå :)





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?