Men några naglar då´ra...

Jag försöker komma på saker att skriva, men jag lever ett ganska händelselöst liv. Men jag kan bjuda på några naglar som jag har haft de senaste månaderna. Inte så spännande, jag vet... men jag uppdaterar ju iallafall :)
 
Mina februarinaglar
 
Mina nuvarande marsnaglar.


 Boas Mormor

Jösses vilka naglar.Jag hade långa naglar för nån vecka sen, men nu är de fula igen.Vad gör en gammal sjuttis åt det . När jag har många på fotvård blir de bra ett tag,
men nu är de korta p.g.a.att de skivar sej och jag måste klippa.Smörja är så klart bra fattar jag men sen.
Kan doktor Sofi komma med ett tips.MMM

Svar: Hej mormor Ragnhild! Roligt att höra från dig! Hoppas allt är bra och Grattis i efterskott! Naglarna blir alltid torrare under vintern och därför spricker och skivar de sig lättare. Den enda lösningen på problemet är just att smörja in naglarna. Nagelolja är det bästa (finns på Kicks, Åhlens). Nagelolja ska man smörja minst två gånger per dag, på nagelbandet, på nageln och gärna under den fria kanten. Massera gärna in nageloljan vid nagelbandet. Använder man nagelolja varje dag brukar naglarna må bättre sen.Hoppas det hjälper för dig med!
Sofie Silwer



URL:






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?