Spagettin som fick mig på dåligt humör...

Jag har inte ätit pasta på nästan 2 månader. Förra veckan när jag handlade blev jag så himla sugen på spagetti. I hyllan på Ica hittade jag ihålig pasta, med det fina namnet Bucatini. Inhandlade dessa och såg fram emot en god pastamiddag senare på kvällen...
 
Jag kokade pastan i 11 minuter (3 minuter längre än koktiden då jag älskar överkokt pasta). Jag satte mig till bords för att avnjuta den goda pastarätten. Bekymmer uppstod genast. Då den ihåliga pastan är tjockare än vanlig, så var den omöjlig att snurra upp på gaffeln. Bestämde mig att äta pastan som jag gjorde när jag var liten, alltså lasta in spagettin i mun med gaffeln, låta hälften av den långa spagettin hänga utanför munnen ner över hakan, för att sedan suga in pastan i munnen. Då uppstod nästa problem.... 
 
När jag satt där med Bucatinin hängande ner över hakan insåg jag att det är omöjligt att suga in den här "sugrörs-pastan". Det enda jag fick i mig var luft... Det slutade med att jag fick knippsa av denna omöjliga pastan med tänderna. Nu kanske ni tror att jag valde att skära pastan på talriken, men det gjorde jag inte. Jag fortsatte att lasta in och bita av spagettin tills det var slut... det funkade, jag blev mätt.... och irriterad. Efter typ 20 minuter hade jag lyckats få i mig allt och bestämde mig för att aldrig köpa denna pastasort igen. Så det så!
 

 
 


 Elinor - Dietist om barnmat

Hahah, det förstår jag verkligen, inget lady och lufsen här inte.. bara lady och luften :) jag vet dåligt skämt... men liiite kul.



URL: http://www.barnsmat.blogspot.com






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?