Gröna Lund- en fantastisk arbetsplats!

Ni som känner mig vet hur mycket jag älskar min arbetsplats. Enda sedan jag arbetade min första dag på Grönan i maj 2002, för 11 år sedan, så har jag pratat och skrivit mycket gott om den arbetsplatsen. Gröna Lund känns lite som mitt andra hem, jag känner mig bekväm och trygg varje gång jag går genom grindarna till nöjesfältet.
Vad det beror på?!
 
Det finns flera anledningar till det, men en viktig orsak är att som medarbetare på Gröna Lund tillåts man vara precis som man är. Under säsongen anställs ca. 1200 personer till nöjesfältet. Det är människor från alla delar av världen, människor i alla åldrar, människor med olika religoner, från olika kulturer, det är kvinnor och män, människor med olika handikapp, det är människor med olika bakgrunder, olika värderingar, olika människosyner och olika åsikter... Alla är Välkomna till Grönan, men trots att vi är så olika, alla vi som arbetar där, så lyckas vi komma överens på ett fantastiskt sätt. När vi alla går genom grindarna till vår arbetsplats så är vi inget annat än MÄNNISKOR...plötsligt försvinner fördomar om olika "människogrupper" och det är häftigt, himla häftigt!
 
Under mina 5 tidigare säsonger har jag mött människor som jag aldrig skulle ha träffat tidigare, både gäster och kollegor. Människor som delar med sig av sin livshistoria, människor med tragiska bakgrunder, häftiga framtidsdrömmar och udda åsikter. Jag har aldrig varit på en arbetsplats där jag har diskuterat så mycket, där jag har haft djupa samtal, känslosamma diskussioner och så många skratt med så många olika människor.
 
Jag har diskuterat med hen som hade Bin Ladin som förebild, jag har med spänning lyssnat på hen som genomgick ett könsbyte, jag har sett lyckan i ögonen på hen som blev uttagen till Idol, jag har lyssnat på hen som fick fly från sitt hemland p.gr.a kriget- en mardrömsflykt, jag har sett sorgen hos hen som tvingade gifta sig med en person hen inte kände.... Listan kan fortsätta hur länge som helst... det är spännande livshistorier, spännande åsikter och spännande MÄNNISKOR som möts på Världens roligaste arbetsplats. Och även om jag inte alltid har delat deras åsikter, deras värderingar eller deras människosyner, så har jag ändå blivit nära vän med några av dem.
 
Bara att sitta i personalmatsalen och studera alla människor- alla Gröna Lundare är häftigt. Vi är alla så olika men vi accepterar varandra precis som vi är och vi tillåts ha våra knasiga åsikter och udda värderingar. Tänk om resten av världen kunde vara mer som vår personalmatsal?! 
 
I måndags var det Kick-off och jag blev återigen påmind om vilken otroligt häftig arbetsplats jag arbetar på.
Jag är enormt glad och TACKSAM att jag får uppleva en till sommar på Grönan, en till sommar med fler spännande möten med MÄNNISKOR.
 
Jag önskar alla fick ta del av denna häftiga arbetsplats- det är enormt LÄRORIKT!
 
 


 Alex

Det låter helt fantastiskt. Jag är så glad att du har hittat dit (igen)!

Svar: Jag är också himla glad för det :)
Sofie Silwer



URL:






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?