Det är inte bara saker, det är MINA saker!

I 1½ år har jag bott i en resväska. Jag har under denna period haft tak över huvudet, en säng att sova i och ett kök att äta mat i. Är enormt Tacksam för det! Men det har inte varit mitt kök och det har inte varit min säng som jag sovit i...
 
Nu sitter jag här i min soffa, i mitt hem och känner plötsligt en Tacksamhet för alla mina saker, för varje liten möbel, för varje liten teknikpryl, för varje litet köksredskap. Alla prylar här hemma är mina saker, saker som jag tidigare aldrig känt att jag uppskattar egentligen, mer tagit för givet. Men efter det senaste året så är det tydligt att min syn på mina saker har ändrats. Plötsligt så uppskattar jag alla mina saker och prylar enormt mycket.
 
De senase dagarna har jag har kommit på mig själv bara stå och glo på en viss möbel och tänkt "Gu´vad glad jag är som har en egen soffa, en köksmöbel, ett ljudsystem... etc...."
 
Det finns ett citat som säger:
"Du vet inte vad du har förrän du har förlorat det"
Det är så sant!
Och nu när jag har fått tillbaka det jag förlorade för 1½ år sedan så känner jag bara Tacksamhet och jag ler stort varje gång jag slänger mig i min soffa, varje gång jag lägger huvudet på min kudde och varje gång jag diskar mitt porslin.
 
Nu ska jag gå och grädda våfflor i mitt våffeljärn!
*ler*
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?