Projekt kökssoffa: klart!

Jag gruvade mig för att klä om den gamla soffan som jag ärvt från min mormor och morfar.
Jag har aldrig klätt om en möbel i hela mitt liv och mitt tålamod när det kommer till "hemmafix" är inte långt. Tvärtom, jag vill bara bli klar så fort som möjligt.
 
Men igår satte jag i gång med den här soffan, 4 timmar senare hade den fått ett nytt tyg. Det gick så mycket enklare än vad jag någonsin kunde tro. Ingen tapetserare i världen skulle godkänna mitt hantverk, men som tur är känner jag ingen möbeltapetserare. Det är inte perfekt på nått sätt, men tyget är på plats och jag är nöjd.
 
 Soffan före...
 
Under arbetets gång...
 
Klart!
 
Dessutom kom Malin förbi mig igår och hjälpte mig slänga upp den nya tapeten. Så den svarta vägen är borta och nu har jag en ljus turkos/blå tapet bakom soffan istället.
 
 
Väggklockan som jag fick när jag fyllde år passade perfekt ovanför soffan i köket.
 


 Mamma

Snygg soffa! Bravo!



URL:






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?