Tänk positiva tankar, Sofie! Positiva tankar...

Det är söndageftermiddag och helgen börjar lida mot sitt slut.
Helgen har varit tråkig, men med några roliga inslag.
 
Igår var jag beredd att säga upp lägenheten, sälja alla mina saker på Blocket och ta det första flyget som lämnar Norrland... och aldrig sätta min fot här uppe igen. Allt detta p.gr.a uttråkighet (finns det ett sånt ord?) och tristess.
Men i sista sekund så räddade mina Lindex-kollegor mig från att lämna allt här och lördagen blev väldigt trevlig. Jag fick jobba, träffa människor och äta middag på stan. Det räddade hela min helg kan jag säga. Så Tacksam för det!
 
Som ni kanske förstår så är jag understimulerad, rejält understimulerad. Och jag avskyr det!
Jag försöker hitta på saker hela tiden, allt för att hålla mig aktiv och inte fastna i soffan och tycka synd om mig själv.
Promenader är det som jag aktiverar mig som oftast med. Med julmusik i öronen så går jag mil efter mil runt älven här i Skellefteå. De senaste tre dagarna har jag gått mer än 3 mil runt Skellefteå... allt för att inte fastna hemma (om nån vill ha promenadsällskap så säg till, jag går både morgon och kväll)
 
När jag inte promenerar försöker jag fixa här hemma. Jag målar möbler, jag syr gardiner, jag lagar mat och bakar. Jag försöker göra saker som tar lång tid, därför blir det aldrig snabbmakaroner till middag, utan recept som tar ganska lång tid och som kräver lite jobb i köket. Jag har slutat att ta cykeln om jag måste handla eller uträtta ärenden. När jag går så tar det längre tid, vilket betyder mindre tid då jag inte har något att göra.
 
Jag försöker tänka ut nya saker att göra hela tiden, saker som inte kostar pengar. Jag har kontaktat några föreningar och hoppas att de behöver volontärer/funktionärer.
 
Idag kom jag på att jag är utbildad nagelterapeut och har massor av nagelgrejer här hemma. Så om någon av er läsare/vänner vill ha nagelförlängning, hör av er! Jag har all tid i världen att pyssla med naglar.
 
Samtidigt som jag är uttråkad och behöver aktiveras, så försöker jag tänka positiva tankar... och inte ge upp Skellefteå efter bara 3 veckor här. Jag måste ge staden en chans och låta det ta den tid det tar att komma in i stan här. Påminner ofta mig själv att tänka positiva tankar och njuta av att jag faktiskt ha något som många saknar, nämligen Tid.
 
Jag är hursom så glad över att jag har ett eget hem att pyssla i och två friska fötter som jag kan gå fler mil med.
 
Nu: söka jobb!
 
 
 
 
 
 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?