En helg med mig själv som sällskap

Jag gillar helger då det är full fart, då jag har bokat in luncher med vänner, fika med kompisar, promenader med personer jag inte träffat på länge och då det är fester där man träffar nya människor.
 
Sedan jag fick jobb i januari, så har jag inte haft en enda helg helt för mig själv och jag har inte heller känt något behov att vara själv någon helg heller.
 
Men inför denna helg hade jag inte planerat in nån träff med någon kompis och ingen fest var inplanerad heller. Så jag bestämde mig för att ta det väldigt lugnt denna helg och bara göra saker som jag tycker är roliga och rogivande.
 
Att i lugn och ro pyssla och fixa i hemmet är en av mina favoritsysselsättningar och det är precis det jag har gjort denna helg. Jag har rensat i lådor, städat garderober och tvättat upp kläder. Jag har målat gamla och slitna kakelfogar i köket. Jag har dammsugit, dammat och rensat avlopp. När jag var färdig med allt pyssel i hemmet så kände jag att det var dags att komma ut lite. Cyklade till gymmet och fördrev tiden där i 2 timmar innan jag sedan strosade på stan en liten stund. Har haft en riktigt lugn och skön helg helt enkelt (men fått mycket gjort ändå)
 
Nu sitter jag i soffan och är för tillfället lite sysslolös, men ska snart sätta i gång med lite bakning. Bakningen är ett intresse som jag har fått sätta lite åt sidan sedan jag började jobba i Umeå. Men ikväll har jag tid att i lugn och ro trampa runt i köket. Receptet för Macarons är framplockat, säkert 4 år sedan som jag bakade de senast och jag har faktiskt aldrig lyckats med dem. Men ikväll ska jag göra ett försök i alla fall...
 
Hoppas ni alla får en lugn och skön söndagkväll!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?