Alla har vi 24 timmar på ett dygn...

Jag har många gånger under den senaste tiden skrivit blogginlägg som handlar om att jag har väldigt mycket tid, som arbetslös har man mycket tid, eller egentligen har vi 24 timmar på ett dygn precis som alla andra jordens människor. Men som arbetslös har man fritt fram att använda tiden på ett valfritt sätt.
 
Jag har även skrivit att det kommer komma en dag då jag inte kommer ha lika mycket (fri)tid, så därför har jag passat på att göra så mycket som jag bara har kunnat under tiden som jag var arbetslös.
 
Nu är tiden slut då jag har mycket tid över. Över en natt gick jag från en person med mycket fritid till knappt någon fritid alls. Nej, nej, jag klagar verkligen inte, jag gjorde ett aktivt val när jag bestämde mig för att lägga min tid på att arbeta i Umeå. Och jag är glad att jag gjorde det valet! Efter en arbetsvecka trivs jag hur bra som helst och det känns som om jag har kommit till helt rätt arbetsplats.
 
Men plötsligt så har jag inte lika mycket tid över att göra saker på, träna eller träffa vänner på... och det är tråkigt.
Min klocka ringer kl. 4.40 varje morgon, bussen går kl. 5.50 till Umeå. Jag arbetar mellan 7.45-16.15, tar en buss hem, kommer hem till lägenheten kl. 19.00 och min plan är att jag ska somna innan kl. 22.00. Det betyder att jag har 3 timmar på mig på kvällarna att göra andra saker. Den senaste veckan har jag kastat i mig en middag och sprungit iväg till gymmet under dessa timmar. Jag har som mål att inte komma efter med träningen trots mina långa arbetsdagar... Så häng i soffan och slökollande på TV, det är bara att glömma.
Jag sååå himla glad och tacksam över mitt arbete så än så länge känns det inte särskilt jobbigt att leva så här.
Det finns dock en liten plan att skaffa en övernattningslägenhet i Umeå, enbart för att få lite mer (fri)tid på veckorna. 
 
Som tur är så har jag lediga helger, då jag kan ta sovmorgon, träffa vänner, städa, handla, tvätta och träna fritt. Och idag är det lördag och det är precis det jag ska göra idag. Blir en bra lördag tror jag!
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?