Naken kattvakt fick panik

Hahaha, vilken miss jag precis gjorde...
Jag är kattvakt sedan två månader tillbaka, två mysiga pälsbollar gör mig sällskap här hemma.
Ikväll var jag extra glad över att dessa innekatter är lite fega och rädda av sig...
 
Jag skulle precis hoppa in i duschen, tog av mig alla kläder och gick naken in i badrummet, bestämde mig för att ta ut linserna innan jag hoppade in i duschen.
 
Jag hörde att grannen slog i sin dörr och tyckte det ljudet hördes ovanligt högt. "Tur att jag kollade att min ytterdörr är låst" tänkte jag då jag sekunden senare hörde porten slå väldigt tydligt.
 
Jag bestämde mig för att kolla i titthålet vad som händer och öppnar snabbt badrumsdörren och tar ett steg ut i hallen. Min toa är mittemot min ytterdörr och ytterdörren är mittemot porten in i trapphuset...
 
Gissa om jag fick panik när jag ser att min ytterdörr står på vid gavel och en katt står i dörröppningen och spanar ut i trapphuset.  Själv står jag helt naken och ber en snabb bön att katten inte spriner ut. Jag inser att jag inte kan gå och stänga dörren naken, för hur ska jag då göra om katten springer ut?!
 
Jag går tillbaka in i badrummet, rycker tag i en liten handduk och går ut i hallen igen. Katten står kvar på tröskeln.  Jag går snabbt mot dörren och katten springer in i lägenhet. Pjuuhuu!
Jag stänger ytterdörren och kom plötsligt på att jag inte sett den andra katten... Ska jag måsta gå ut halvnaken i trappuppgången och leta katten?!  Hittade dock den andra katten sovandes i soffan... som tur va!
 
Jag har ingen aning om någon stod utanför porten och såg nakenkaoset. Jag är dock himla tacksam att ingen stod i trappuppgången!  
 
Nu är dörren låst och jag är nyduschad! 
Sov gott!
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?