Plötsligt händer det!!!

Det är knappt att jag fattat det själv. Efter nästan 4 månaders arbetslöshet, över 130 st skickade jobbansökningar och 5 anställningsintervjuer så var det äntligen min tur
Jag har fått ett heltidsjobb inom det område jag är utbildad inom!
Lyckan är total!
 
Jag skrev ju förra veckan att jag skulle på intervju till Umeå, men att jag hade en dålig magkänsla. 100 ansökningar hade kommit in och 6 personer var kallad på intervju. Jag var bara glad att min ansökan blev utvald av de 100. Efter intervjun kände jag att jag inte var aktuell för jobbet. Hade verkligen ingen positiv känsla...
 
Men i måndags ringde platschefen mig och frågade om jag fortfarande vill börja arbeta hos dem. Jag trodde han skämtade! Två dagar senare gjorde jag min första arbetsdag i Umeå.
 
I onsdags började jag alltså arbeta heltid på en statlig myndighet i Umeå som ekonomiadministratör. Jag har fått ett helt eget kontor med namnskylt på dörren, egen dator samt mobil. Hör ni hur seriöst det låter? Jag önskar jag kunde förklara för er vilken otrolig lycka och glädje jag känner över att ha fått detta arbete. Äntligen jobbar jag med det jag vill och på en myndighet som är otrolig spännande.
Och jag känner mig mer vuxen än jag någonsin gjort!
 
Jag känner en enorm TACKSAMHET att äntligen få göra nytta, att få arbeta och att få ha kollegor. Äntligen! En annan fördel med att arbeta är ju att man får lön och Tackvare det här jobbet så ökar jag plötsligt min månadsinkomst med hela 200% efter betald skatt (jämfört med a-kassa alltså). Föreställ dig det själv om du plötsligt skulle öka din nettoinkomst med 200%. Hur stor glädje och tacksamhet skulle du känna?!
 
Nu kan jag äntligen börja pensionsspara och köpa ekologisk/närproducerad mat.
Visst är det just det man vill göra när man får en vettig inkomst?!
 
Efter tre arbetsdagar känns det som om jag vill arbeta där förevigt. Att jag måste pendla 27 mil (4 timmar med buss) varje dag känns inte alls som ett problem. Det är värt varenda liten minut på bussen att ta sig till arbetsplatsen, till mitt jobb!
 
Mitt viktigaste mål för 2014 var att få ett givande arbete, den 29 januari nådde jag mitt mål!
 
Lycka
Glädje
Tacksamhet
-----------------------------------------------------------------
 
 


 Hanna

Vilken rolig kvällsläsning jag snubbla över!! STORT grattis Silwer! :)

Svar: Tack Hanna! :)
Sofie Silwer



URL: http://www.dooelaa.com



 Veronica

Va roligt! Grattis till jobbet!
//v

Svar: Tack! Ja det känns himla skönt :)
Sofie Silwer



URL:



 Matilda

Grattis! Såååå roligt för dig! Blir du kvar i Skell eller flyttar du till Umeå?

Svar: Tack! Blir kvar i Skellefteå till en början. Ev. kommer jag hyra en övernattningslägenhet i Umeå... men först ska jag prova hur det funkar att pendla.
Sofie Silwer



URL: http://rodinma.blogg.se/






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?