"...Människor på rad i kö äta, jobba, sova, dö... Jag går och fiskar, och tar en tyst minut åker ut, ut och fiskar... En chans att andas in, andas ut..."

Det har gått en vecka sedan jag uppdaterade bloggen och det har en förklaring att jag inte bloggar oftare. Tänkte att jag kan dela med mig av en helt vanlig vecka i mitt liv, så kommer ni förstå tystnaden här. Läs nedan vad jag har haft för mig sedan mitt förra blogginlägg.
 
Lördag 5 juli
Kliver upp kl. 7.15. Tar en buss till min vän Therese i Bureå kl. 8.30. Hänger med hennes familj på deras uteplats i solen till klockan 15... Tar en buss hem till stan. Hemma vid 16.00 och tvättar flera tvättar.
På kvällen cyklar jag till Lisa där vi hänger till klockan 00.00, efter det drog vi in till Skellefteås cocktailbar vid älven.
 
 
Bryggargatans drinkbar
Hemma kl. 02.00.
 
Söndag 6 juli
Vaknar klockan 8.30. Packar badväskan och cyklar till Vitbergsbadet klockan 10.00. Möter upp Frida och hennes barn. Solar och badar hela dagen till klockan 17.00, då jag följer med Frida hem till Bergsbyn och blir bjuden på grillmiddag.
Vitbergsbadet
 
Grillar hos Frida
Tar bussen hem 23.15... Somnar vid 00.30.
 
Måndag 7 juli
Klockan ringer 4.45. Tar en buss till jobbet i Umeå kl. 5.50. Jobbar hela dagen, hemma i Skellefteå klockan 18.30. Blir hämtad av Lisa vid kl. 20.00, åker och kvällsbadar i Bodaträsket.
  
Årets första kvällsdopp
22.00 tar vi en kvällspromenad runt broarna. Hemma och somnar vid kl. 00.00.
 
Tisdag 8 juli
Klockan ringer 4.45 och jag åker till jobbet i Umeå. Jobbar till 16.00 och stannar kvar i Umeå för AW med kollegorna. Käkar middag och hänger på Båten i Umeå till klockan 19.00.
Båten i Umeå har världens godaste pommes, gjorda av sötpotatis
 Tar en buss hem till Skellefteå, hemma klockan 21.30. Klockan 22.00 tar jag en promenad runt broarna.
Somnar ca. 00.30.
 
Onsdag 9 juli
Klockan ringer 4.45 och jag åker till jobbet i Umeå. Jobbar till klockan 15.00 och tar en friskvårdstimme efter det. I Skellefteå klockan 17.00, uträttar ärenden på stan och går sedan på Friskis och Svettis och tränar.
Svettas på gymmet
Hemma klockan 20.00. Bokar tågbiljetter, betalar räkningar och fixar i hemmet. Sover ca. 23.30
 
Torsdag 10 juli
Upp klockan 4.45 och åker till Umeå. Jobbar. Hemma i Skellefteå klockan 18.30. Får besök av två personer som stannar till klockan 22.00. Går och lägger mig vid 00.00
 
Fredag 11 juli
Klockan ringer 4.45, åker till Umeå. Jobbar.
Åker till Skellefteå klockan 15.00. SEMESTER!  Uträttar ärenden på stan, hemma vid 18.30. Får besök och klockan 19.30 drar vi in till Trästocksfestivalen, käkar festivalmat och kollar på Linnea Henrikssons konsert.
 
Linnea Henriksson spelar på Trästocks denna underbara sommarkväll
Klockan 22 drar vi hem till en kompis. Avslutar kvällen på Bishop. Somnar klockan 03.30
Käkar "nattamat" på Trästocksområdet med vännerna klockan 02.00
 
 
Lördag 12 juli
Klockan ringer 9.00. Kliver upp och packar strandväskan. Klockan 10.30 åker vi till havet. Frida, Fredrik, Lisa, Amanda och jag trycker in oss i en bil och Jessica åker MC efter oss. En helt underbar dag på stranden, kanske sommarens härligaste dag!
 
 
 
Denna vackra strand ligger en bit utanför Skellefteå, Bjuröklubb
Klockan 16 åker vi mot stan igen.
Klockan 19 drar vi till en kompis, laddar för Trästocksfestivalen. Spelar kubb och leker. Kollar på Dani M's konsert på Trästocks.
Dani M var riktigt bra
Vid 23.30 drog vi till Verandan. .
Magisk himmel i Skellefteå klockan 2.00
Hemma klockan 02.30
 
Idag, söndag 13 juli
Vaknar klockan 8.15 och går genast ner till tvättstugan och börjar tvätta. Storstädar lägenheten och tvättar flera maskiner. Klockan 13. cyklar jag till stan för att uträtta ärende. Möter upp Lisa för lunch vid älven. Vi åker vidare till Falkträsket för sol och bad (själv tar jag med en kudde och sover en stund på stranden). Hemma vid kl. 19.00, då jag börjar packa min resväska... Klockan 21.30 drar jag in till Olearys och tittar på VM-finalen.
Fotboll på Olearys 
Hemma klockan 00.00. Fixar och packar det sista...  och bloggar. Nu är klockan 01.30 och jag ska snart sova...
 
Imorgon, måndag 14 juli
Klockan ringer 7.00.
Klockan 11.45 sitter jag på ett flyg till Spanien... :)
 
Anledningen till att jag inte bloggar så ofta är helt enkelt att jag prioritera att göra andra saker just nu... saker som kommer göra den här sommaren till den bästa sommaren på många, många år!
 
Njut av Livet, det går inte i repris....
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?