"...Cause this is my life, my friend, and I can't be no one else..."

Över en vecka sedan jag uppdaterade bloggen nu och det har varit fullt upp under den här tiden.
Vill ni veta vad jag har haft för mig kanske...?
 
Direkt efter påsk åkte jag ner till Umeå för att arbeta, men vad händer?
Jo, Skellefteå AIK går och tar hem SM-guldet i år igen, så det vara bara att sätta sig på en buss och åka de 13 milen hem till Skellefteå för att fira guldet. Efter firandet åkte jag ner till Umeå igen och arbetade ett par dagar.
 
Förra helgen hade jag inte en lugn stund. Middag med kompis och utgång på Verandan på fredagen. Lördagen vaknade jag upp med en jobbig magåkomma liknande magsjuka, men valde att ignorera det och åkte och jobbade i receptionen på Friskis & Svettis istället. Det gick okej att jobba, så direkt efter avslutat arbetspass hoppade jag på bussen till Umeå för att möta upp ett gäng kompisar. Middag och utgång i Umeå på lördagkväll fick det bli, en mycket trevlig kväll.
 
I söndags blev det lite shopping i Umeå innan vi åkte bil hem till Skellefteå, väl hemma blev det tvätt och fix i lägenheten. Åkte ner till Umeå för arbete i måndags och i tisdags blev det hem till Skellefteå igen för middag med en vän som jag inte träffat på några månader. Och igår var det onsdag och jag tog bussen till Umeå för att arbeta 4 timmar, innan jag tog bussen hem till Skellefteå för att fira Valborg.
Sammanfattningsvis har jag åkt totalt 162 mil mellan Skellefteå och Umeå under de senaste 10 dagarna. Så blir det när man vill vara där det händer :)
 
Men igår var det alltså Valborg och jag hade inga stora planer. Som tur är bor jag 100 meter från Skellefteås majbrasa, så jag kunde ta en kort prommis dit och kolla läget och när det blev för kallt så kunde jag gå hem. Mycket bekvämt! Till slut mötte även Lisa upp mig vid brasan. Efter att vi hade konstaterat att Valborg är till för barnfamiljer och ungdomar, och absolut inte för ensamma singlar så gick vi hem och slappade i min soffa innan vi mötte upp en till kompis inne på Bishops i stan.
 
En lugn men mycket trevlig Valborg med andra ord.
 
Nu är jag ledig i 4 dagar (okej, jag tog jobbet med mig hem och måste jobba lite hemma men men) och jag har inga stora planer. Det ska bli så otroligt skönt att bara vara, att få ta det lugnt, slappa, träna, städa lite och baka. Ska verkligen njuta av lugnet dessa dagar.
 
Just nu faller lätta snöflingor utanför mitt fönster och jag tänker därför hålla mig inne och städa idag.
 
 
 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?