"...I will follow my star till the end of my days. And my heart's gonna lead me through so many ways..."

Förra helgen besökte familjen Silwer/Ojo Lettland för att fira min mammas 60-årsdag.
Det blev kryssning dit med Tallink. Vi åkte till en ort 2 mil utanför Riga som heter Jurmala.
Jag kan erkänna att jag blev förälskad Majori, stadsdelen i Jurmala som vi bodde i. Fantastisk sandstrand, en charmig liten gågata med mysiga små caféer och butiker. Vi bodde på ett härligt SPA-hotell, där vi åt god mat, fick sköna behandlingar och badade och bastade i timmar.
Jag är helt säker på att jag kommer besöka Jurmala och Riga fler gånger och jag kan varmt rekommendera dessa städer, men särskilt Majori (Jurmala)
Bjuder på några bilder från vår resa.
 
Hela gänget samlat
 
 
På färjan till Riga så sjöng vi karaoke en hel kväll. "The Silwer Sisters" ägde karaokescenen...typ.
Majori (Jurmala), med mysiga caféer och fina byggnader efter gågatan
 
 
Härligt SPA-hotell
Sky-bar med vacker utsikt över stranden
 Firade 60-åringen med en god 4-rätters i hotellrestaurangen
 
 
32 km lång sandstrand. Tyvärr var inte vädret det bästa.
En dag var vi inne i Riga, en mysig stad med mycket shopping och restauranger
 
 Hela gänget på en sightseeing-tur runt Riga.
 
En resa att komma ihåg.
Jag hoppas jag kan åka dit ganska snart igen, för som sagt, jag blev lite förälskad i dessa städer.
 
(Rubriken är från låten "My Star" med Brainstorm. Lettlands bidrag i Eurovision 2002)





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?