På lördag ska jag äta kakor!

Oktober börjar lida mot sitt slut.
Och jag har kört "Sober October- extrem varianten"
Vilket betyder att den enda dryck jag druckit denna månad är vatten och te, alltså inga ohälsosamma drycker. Att bara dricka vatten har varit det absolut lättaste med min utmaning och jag skulle lätt kunna fortsätta dricka vatten några månader till. Jag har t.o.m. varit på fester och på krogen några gånger... och jag har druckit kranvatten varje gång utan problem.
 
Jag har även hållit mig borta från sötsaker och snacks. Det har varit det absolut svåraste för mig. Popcorn är det "onyttigaste" som jag har tillåtit mig äta. Att hålla sig borta från sötsaker är extremt jobbigt. De två första veckorna gick det bra. En dag misslyckades jag totalt och åt bullar, godis och efterrätt. Efter den dagen har jag ätit en liten kaka nu och då, inte i närheten av den mängd jag brukar äta, men jag känner ändå att jag misslyckades med just denna del av utmaningen.
 
Jag har även varit vegetarian hela månaden, vilket är den del av denna utmaning som har gett mig mest. En gång under hela månaden har jag ätit kött (en pasta Carbonara). Jag har blivit tvungen att söka efter vegetariska recept och testat nya ingredienser i matlagningen. Det har gett mig ny inspiration till matlagning. Min vegetariska livsstil kommer jag fortsätta med, det innebär inte att jag kommer utesluta kött helt, det innebär bara att jag ska äta vegetariskt oftare än vad jag äter kött. Jag har även försökt handla ekologiskt så långt det är möjligt och även det kommer jag att fortsätta med
 
 
Canneloni med spenat och Cevré och Mandel-"Kött"bullar med Rosmarin
Två vegetariska rätter som jag kommer äta fler gånger.
 
Har jag mått bättre under denna månad då?
Ja, det har jag gjort! Jag har märkt en stor skillnad. Jag tränar på gym 4-5 dagar i veckan. Springa på löpband har tidigare varit extremt jobbigt, denna månad har jag kunnat springa flera kilometer utan problem och det har aldrig hänt tidigare.
 
Nu när november närmar sig planerar jag för en ny utmaning för den månaden. Vet inte vad det blir än. Jag inser att mitt liv är för enkelt och stabilt just nu och jag tror det är just därför som jag behöver några utmaningar...
Äta glutenfri kost är ett alternativ för november månads utmaning...
 
Nu: packa, imorgon åker jag hem till Skellefteå! 
 


 nathalie

Novembertävling i min blogg. Vinn Victoria Secret parfym :) Här kan du delta i tävlingen: www.nathalieflisbäck.se

Välkommen :)



URL: http://www.xn--nathalieflisbck-dlb.se






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?