December är här och jag är där!

  Jag älska julen och allt vad det innebär. Julmusik har jag lyssnat på i flera veckor och julmust dricks varje dag.
Varje år tänker jag att jag ska ta vara på december månad och inte ha en massa måsten, men det går lika dåligt varje år och tydligen även i år.
 
Nej, jag känner ingen negativ stress däremot känner jag att det är så himla mycket som jag vill hinna göra nu när årets mysigaste månad är här. T.ex kliva upp tidigt och äta en god frukost i lugn och ro framför julkalendern, strosa på stan och köpa några julklappar efter jobbet, baka alla julgodisar som finns och ha glöggmys med vänner.
Ovanstående planer har inte hänt än, men förhppningsvis hinner jag det under de kommande två veckorna.
 
Den gångna helgen har jag varit hemma i Umeå, första helgen på 7 veckor som jag är hemma, som jag har längtat efter den här helgen.
 
I fredags blev det en lugn hemmakväll, jag passade på att laga en riktigt middag nämligen Paella.
 
I lördags bakade jag äntligen lussekatter och slängde även ihop kanelkakor. Hade en plan om att gå på julmarknad, men regnet öste ner och det var blixthalka så jag höll mig inne.
 
 
På lördagseftermiddag ringde Frida och frågade om hon och barnen fick komma på besök från Skellefteå. Så på lördagkväll hann vi med ett biobesök, självklart en julfilm.
 
På söndagsmorogn drog vi hela gänget till Ö-viks badhus. Det var säkert 15 år sedan jag var där så det var på tiden. Idag har jag träningsvärk efter klättrande och åkande i vattenrutschbanor.
 
Söndagen avslutade vi med tacos och film i soffan.
Riktigt roligt att få oplanerat besök så här i slutet av veckan och mysigt att fylla min lilla våning med sovgäster.
Frida, Stella och Leo ville inte vara med på bild...
 
Den här veckan är välfylld. Glöggkväll, Bondeonsdag, Sundsvallsresa och Carolas julkonsert står på schemat den här veckan.
 
Nu: äta en pepparkaka





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?