Då jag har valt att bosätta mig här helt frivilligt så tänker jag inte klaga

Imorse när jag drog upp persiennen var min första tanke att jag är oerhört tacksam att jag bor i en lägenhet och inte i en villa med stor tomt. Jag kände även tacksamhet över att jag inte arbetar som plogbilsförare och att jag inte är bilägare. Samtidigt tänkte jag -Grattis till alla skoteråkare.
 
De senaste dygnen har det snöat, snöat, snöat och varit väldigt blåsigt. Snön yr och driver, så det är svårt att uppskatta hur mycket snö som har fallit, men det känns som att det har kommit typ 1 meter...
 
Ute kör bilarna fast, människor skottar fram både sina parkeringar och sina bilar.
 
Det är inget väder som man vill vara ute i men trots det valde jag att ta en promenad in till stan tidigare idag. En perfekt dag att gå i stan på då alla butiker i stort sätt var tomma på människor. Shoppade några nya byxor innan jag letade mig hem i snöyran igen.
 
För en vecka sedan var det strålande sol och klarblå himmel och idag såg det ut så här.
Annars har jag varit väldigt uttråkad idag. Varit hemma och inte gjort nått, så jag blev tvungen att fördriva tiden i soffan med en bok i händerna och 30 seconds to Mars i högtalarna.
 
Imorgon flyttar jag till Umeå. Jag kommer hyra ett rum i ett radhus i Umeå nu i vår, så att jag slipper pendla på veckorna. Så jag kan garantera att jag kommer blogga ofta på kvällarna framöver, då jag endast har en säng i min lilla skrubb som jag hyr. På helgerna åker jag förstås hem till min lägenhet i Skellefteå.
 
Nu: borsta tänderna.


 dita

Hej! Jag skrev en kommentar i din gamla blogg och skulle behöva din hjälp. Om du har tid att svara på min fråga vore jag super tacksam. Om du inte kan se kommentaren så säg till. Då skriver jag det här igen.tack dita

Svar: Hej!Nu har jag svarat på din fråga i min gamla blogg. /Sofie
Sofie Silwer



URL:






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?