Attjo, attjo, attjo, prosit...!!

Nej, mitt nyårslöfte var inte att sluta blogga även om man kan tro det.
Däremot var min plan för 2015 att i första hand ta hand om mig själv, vilket har gjort att jag inte har prioriterat bloggandet.
Träning, kost och sömn har jag haft fullt fokus på de senaste veckorna vilket har gjort att jag inte ha suttit vid datorn på kvällarna.
 
Ikväll tar jag mig dock tid att sitta vid datorn bara för att jag är sjuk. Började ha feberkänningar redan i måndags och sen har det bara blivit sämre och sämre. En hemsk förkylning, en smärtsam hosta och feber har tagit över min kropp men jag har ändå valt att jobba hela veckan. Idag vaknade jag med 38.3 i feber, stoppade i mig några Alvedon och tog en promenad i -17 grader till bussen som tog mig till mitt jobb 14 mil bort.
På jobbet utförde jag det absolut viktigaste och efter 4 timmar där så satte jag på bussen hem till Skellefteå igen.
 
Jag kan faktiskt inte minnas senast jag hade en sån här extrem förkylning med både feber och hosta, det måste vara många många år sedan.
 
Imorgon blir det ingen resa till Umeå, utan jag jobbar här hemifrån sängen istället, det verkar som att jag måste vila för att bli frisk (och jag som avskyr att vila)
 
Förutom den här veckan så har mitt 2015 börjat väldigt bra. Har hängt mycket med kompisar och tränat exakt varje dag (ja, fram till i tisdags alltså)
Nu hoppas jag att denna förkylning lämnar min kropp under helgen så att jag kan återgå till mina dagliga rutiner på måndag igen.
 
Nu: dricka en kopp silverte


 Matilda Rodin

Hejsan Sofie! Jag har uppdaterat ditt arkiv :) Hoppas det var okej?



URL:






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?