Igår, idag, imorgon

Det är söndagkväll och jag har börjat packa inför en vecka i Umeå.
Helgen har varit lugn för min del. I fredags var jag inne hela dagen, jobbade lite under förmiddagen och slappade i soffan resten av dagen. Febern höll i sig hela fredagen.
Men när jag vaknade igår morse så var jag äntligen feberfri. Förkylningen och hostan var kvar men jag kände att jag inte har ett behov av att ligga i soffan hela dagen.
Så igår tog jag mig tid att städa bort julen, några veckor för sent jag vet. Bortstädningen av julen och in med all vårinredning samt tvätta sex tvättar tog precis hela dagen. Mitt aktivitetsarmband visade att jag hade gått 4 km under gårdagen och då hade jag inte ens varit utanför dörren. Man kan tydligen gå långt i en liten etta.
Jag fick ställa in utgång med kompisarna igår kväll, och istället blev det film i soffan
 
I morse vaknade jag av solen som strålade in i min vårstädade lägenhet. Ljuset var fantastiskt och jag fick nästan lite vårkänslor när jag låg och drog mig i sängen imorse.
Trots förkylning och hosta valde jag att gå ut på en kort promenad. Försök sitta inne när solen strålar, himlen är klarblå och det är -8 grader?! Det går inte. Den kalla snön som har fallit de senaste dagarna gnistrade otroligt vackert här i Skellefteå
 

Imorgon ringer klockan vid 4.40 igen och en ny arbetsvecka kan börja. Jag kommer hyra en lägenhet i Umeå de kommande dagarna så jag slipper pendla. Skönt!
Önskar bara att förkylningen lämnar min kropp så att jag kan börja träna igen.
 
Nu: slappa i soffan





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?