Ute- är min favoritplats

Det är lördag eftermiddag och ute är det snöstorm, typ.
Jag hade tänkt gå en kvällspromenad runt stan ikväll, men jag tror att det är säkrast att hålla sig inne i det här vädret. Även om det är skönt att ligga inne i soffan ibland så har jag insett att jag helst av allt tillbringar min tid utomhus.
 
Igår kväll när jag kom hem kl 19, efter en vecka i Umeå, så kom Lisa på den strålande idén att vi borde åka skridskor. Efter att jag slängt i mig min fredagssushi så gick Lisa och jag till skridskoplan vid typ 20.30. Stora snöflingor föll ner på isen och det var hur härligt som helst att åka runt där på planen. En timme senare släcktes alla lampor på planen, men vi fortsatte åka runt där ändå. Jag har knappt åkt skridskor sedan jag slutade högstadiet, och nu vill jag åka hela tiden. Efter två timmar snöade det riktigt mycket och vi gav upp åkandet trots att vi egentligen ville fortsätta. Hur roligt kan det vara att åka skridskor egentligen?!
 
 Fredagkväll när den är som bäst!
 
Jag älskar verkligen att tillbringa min tid utomhus och skulle vilja hitta fler roliga aktiviteter att syssla med utomhus. Förhoppningsvis blir det slalom nån kväll nästa vecka i alla fall.
 
Men just ikväll tillåter alltså inte vädret att man är ute, så ikväll blir det soffhäng och TV med ett paket Texas Pecan- glass, inte helt fel det heller.
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?