Skellefteå- by night!

Det är Midsommarveckan och den ljusaste veckan på hela året. Jag är uppvuxen utanför Sundsvall och man kan tycka att jag borde vara van dessa ljusa sommarnätter. Men sommarnätterna i Sundsvall är inte i närheten av så ljusa som de är i Skellefteå.
 
Jag har bott 11 år i Skellefteå men bara tillbringat 6 somrar i den staden. Fortfarande så förundras jag av sommarnätterna här. Sommarnätterna här uppe är magiska, särskilt denna veckan. Och för mig är det omöjligt att sitta inne nätter som dessa.
 
Förra helgen åkte jag runt i stan och njöt av den magiska sommarnatten. Bjuder på några bilder, alla bilder är tagna mellan klockan 00.15 och 01.45 och som ni ser är det nästan fullt dagsljus hela natten.
Magiskt!
 
 
 
 
Älvsbacka och Bryggarbacken klockan 00.20
 
Skellefteälven klockan 01.30
 
 
Bonnstan klockan 00.45
 
 
Badplatsen i Falkträsket och Rovön klockan 01.20
 
 
Lejonströmsbron klockan 01.45
 
Falkträsket klockan 01.30
Det känns sorgligt att det vänder och blir mörkare snart.
Men det som känns mest sorgligt är att det här blir min sista sommar i Skellefteå...
Mot nya äventyr!
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?