Helg med kontraster...

Det är måndag och återigen så har jag inte bloggat på en vecka. Som vanligt tänker jag därför sammanfatta förra veckan.
 
I tisdags efter jobbet blev det middag och häng hemma hos en kompis. Vi surrade bort kvällen och planerade lite inför vår träningsutmaning, planen är att vi ska använda oss av en personlig tränare framöver, kommer bli mycket spännande...
I onsdags blev det middag på stan med kompisar och sedan blev det "Bonde söker fru"-kväll hos Sara, himla trevligt som vanligt.
 
I torsdags slutade jag lite tidigare och hoppade på tåget till Sundsvall. Väl framme i Sundsvall mötte jag upp Marie och kusinen Mirjam som var på besök i Norrland i helgen. Vi passade på att göra saker som vi inte gör så ofta annars. Förutom att åka runt och besöka släkten så hann vi även med och åka runt till ställen som inte jag varit på tidigare.
 
Vi besökte Timrå gårdsbutik på fredagen, en mycket trevlig lunchrestaurang och väldigt god mat.
 
 
 
 
 
 
I lördags var vi i Fränsta hela dagen. Vi hann med ett besök på Getberget förstås
 
Vacker utsikt över Fränsta och Ljungandalen från Getberget
 
I söndags blev det en kort shoppingrunda på Ikea och på eftermiddagen mötte jag upp en kompis i Sundsvall. Vi åkte upp på Norra Berget och kollade på utsikten
Utsikt över Sundsvall
 
På kvällen blev det middag på BiteLine innan jag körde hem till Umeå. Har med andra ord haft en bra helg i Sundsvall.
 
Även om helgen har varit bra på många sätt, så har den samtidigt varit väldigt jobbig. I torsdagskväll fick jag ett meddelande om att en person som jag brydde mig om och som stod mig nära har omkommit i en bilolycka. Det är så overkligt, så ofattbart... jag pratade med henne bara en vecka tidigare och vi planerade att vi skulle ses nästa gång jag besökte Skellefteå. Mina tankar har den här helgen varit hos henne och hos hennes familj. Fortfarande kan jag inte förstå att hon är borta...
 
Ljusen är tända för dig, fina Elin...
 
 
Det är ny vecka och jag har flera resor inbokade, Stockholm, Linköping och Jönköping står på schemat den här veckan.
 
Nu: sova...





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?