Bor i Umeå men jobbar i Stockholm- mitt pendlande fortsätter!

Det är faktiskt lite komiskt ändå: i 1½ år har jag pendlat 2 timmar till mitt arbete i Umeå. Nu har jag valt att flytta till den staden där jag arbetar enbart för att slippa pendla.
Men vet ni vad?
Nästa vecka börjar jag att arbeta i Stockholm, så mitt pendlande till jobbet fortsätter ändå.
 
Jag har fått världens chans att lära mig mer inom ekonomi, en chans som var omöjlig för mig att tacka nej till. Under hösten kommer jag att få prova på att arbeta som controller på huvudkontoret i Stockholm. För mig är det en enorm chans att lära mig mer och utvecklas. Jag kommer arbeta åt ekonomienheten med bl.a planering och uppföljning. Jag ska dessutom få lära mig mer om upphandlingar och avtal. Det känns enormt spännande och roligt och som sagt, yrkesmässigt är det här världens chans. Tänk om jag en dag kan få ett heltidsarbete som controller?! För mig har det varit en ouppnåelig dröm... 
 
Pricken över i.et är att jag kommer vara en hel del i Stockholm under hösten. Planen är att jag ska vara på plats i huvudstaden 1 dag i veckan, men nu under upplärningsperioden kommer jag att vara på plats 2-3 dagar i veckan. Mitt pendlande till jobbet kommer alltså fortsätta, men denna gång blir det till staden som jag trivs absolut bäst i.
 
Visst förstår ni att jag ser fram emot denna höst galet mycket?!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?