Svetten rinner och jag hoppar högt av glädje!

 Jag är halvvägs in i min hälsoutmaning. De senaste 6 veckorna har jag inte ätit något vitt socker, inga onyttiga fetter, inget bröd, inget laktos utan bara en massa nyttigheter har jag stoppat i mig. Dessutom har jag utmanat mig i min träning.
 
I lördags körde jag mitt livs första triathlon vilket innebär 2 km simning, 3 mil cykling och 1 mil löpning och dessa grenar ska utföras direkt efter varandra med så korta växlingar som möjligt. Jag är ju en person som ger upp väldigt snabbt, särskilt om det blir lite jobbigt och svettigt. Men den här gången gav jag inte upp och jag klarade av triathlonet på 3 timmar och 37 minuter. Kanske inte den bästa tiden men jag är enormt glad och nöjd att jag klarade att genomföra hela triathlonet.
 
 Svettig men nöjd efter ett triathlon
 
Då jag är halvvägs in i min hälsoutmaning så valde jag att mäta mina värden igår bara för att se om strikt kosthållning och hård träning ger resultat. Igår var jag och mätte blodtrycket och puls och resultatet är bättre än vad jag någonsin hoppats på.
För 6 veckor sedan låg blodtrycket på 127/86 och puls på 81 slag
Igår låg värden på 119/78 och puls på 62 slag
Resultatet fick mig att hoppa högt av glädje och jag kunde inte riktigt sluta le. Helt klart så påverkas kroppen positivt av en hälsosam livsstil. En förändring på 19 slag/minut gör ju ganska mycket under en hel livstid...
För 4 år sedan låg min puls på 92 slag och mitt blodtryck var extremt högt så sedan dess har det ju hänt enormt mycket
 
Jag har alltså 6 veckor kvar av denna utmaning och min motivation ökade enormt efter att jag fick se ovanstående resultat. Planen är att jag ska vara i min livs bästa form den 11 april och jag är ju en bra bit på väg... :)
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?