Sommaren 2017- del 3

Den 11 augusti började sommarens sista tripp. Jag körde först ner till Sundsvall och Fränsta. Det blev ytterligare en baddag och hemma i Fränsta var hallonen mogna så en kväll tog vi hand om dom.

Söndag 13 augusti tog jag tåget till Gävle där jag mötte upp kompisen Jessica. Planen var att vi skulle dra på en roadtrip och vi skulle åka dit solen fanns. Vi behövde faktiskt inte åka så långt för solen var just där vi var.


Vi körde till Öregrund där det var hur fint som helst. Öregrund är kända för vackra solnedgångar så här kommer en hög med  bilder från solnedgången. Jag fick även se en säl i vattnet.

Vi tog båten över till Gräsö en dag. Där blev det sol och bad. På kvällen blev det middag i Öregrund och mer solnedgång.

Vår resemaskot, Evert, var självklart också med ut på vår roadtrip.

På väg norrut stannade vi till i Delsbo och Dellensjöarna. Vi mötte upp Jessicas vänner som bor där och de visade oss den vackra utsikten från Avholmsberget. Vi hyrde även en roddbåt och såg Delsbo från sjön.

Onsdag den 16 augusti, min 35-årsdag, vaknade vi upp i en campingstuga i Delsbo. Jag började dagen med ett morgondopp och sedan käkade vi tårta på en fint konditori 


Vi körde till Sundsvall den dagen där Jessica släppte av mig och hon åkte vidare hem till Skellefteå.

Jag åkte till Fränsta där det väntade 35-årskalas. Som vanligt blev det kräftor på födelsedagen.

Mina sista semesterdagar tillbringade jag hemma i Fränsta där även Carro, Simon och Stina var på besök. Det blev bad i Backetjärn, fiske i Gissjö, vattenkrig på Ekgränd och surströmming i stugan de sista dagarna. Och självklart en del galenskap som när Gabbe fiskade fast och mamma och jag hoppade i vattnet för att rädda draget, kallt men roligt ändå.

Lördag den 19 augusti började min resa upp till Umeå igen. Jag stannade till på Selångers marknad där regnet vräkte ner. Och hela vägen hem till Umeå regnade det lika mycket.

Ja det här var alltså min semester och min sommar. Den här känts lång, troligtvis för att jag har gjort och rest så himla mycket. 

Jag har solat och badat totalt 14 gånger i sommar vilket är bra med tanke på att det har varit den kallaste sommaren på evigheter. Vi har inte haft en enda dag över 25 grader. Men jag har passat på att bada när solen visat sig. Jag har dessutom  haft lite tur och varit där solen lyst.

Min bil har gått 400 mil under min semesterperiod. Men jag har även åkt tåg och i andras bilar så det har blivit en himla många mil.

Det har varit en fantastisk sommar på alla sätt och vis ( förutom vädret som kunde varit varmare) men nu ser jag faktiskt fram mot hösten. Har mycket inplanerat denna höst vilket känns otroligt roligt.
Ska försöka blogga om mina äventyr från och med nu.

Nu: sova 



 Carro

Dags för ett nytt inlägg!😍



URL:






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?