Julen 2017!

Då var plötsligt julen 2017 över och jag kom hem till Umeå igår kväll efter 6 mysiga dagar i Fränsta. Sent på fredagkväll den 22 december kom jag hem till mamma och pappa, mamma blev inlagd på sjukhuset i Sundsvall den kvällen så det blev pappa och jag som fick fixa det sista inför julafton. Den 23.e var han och jag hemma och griljerade skinka och gjorde revbensspjäll. På kvällen kom lillasyster Carro med familj och min kusin, som åkt från Småland. Traditionsenligt var vi på julkonsert i Torps kyrka kvällen innan julafton.

På julafton kom även storasyster Marie med familj och vänner till dem från USA. Även mamma fick komma hem från sjukhuset på julafton. Så det var fullt hus med totalt 15 personer och som vanligt fick jag hoppa in som tomte. Barnen från USA tindrade i ögonen när tomten knackade på dörren på julaftonskvällen, de hade aldrig träffat tomten tidigare. Lilla Stina blev först nyfiken när hon såg tomten men när jag gick nära skrek hon rakt ut.

Resten av julhelgen har vi mest ätit gott och lekt i snön. Snön har vräkt ner i flera dagar så det har blivit både sparkåkning och pulkåkning, himla mysigt med en riktigt vit jul.

Här kommer massa bilder från julen 2017!








Även fast vi har slutat ge varandra julklappar så fick jag en hög från olika håll, massa bra saker. Dessutom fick jag en samarbetspartner i julklappsspelet så fick även åt mig bra saker där. En riktigt bra julhelg med nära och kära helt enkelt.

Det var den julen och nyår närmar sig. För en gång skull längtar jag lite till nyårsafton, ska fira in nya året på ett spa-hotell i Luleå.

Nu: packa nyårs-outfiten 




 Mamma

Så härligt att komma hem från sjukhuset på julafton till ett fint dukat bord!
Härlig samvaro med familjen,släkt och vänner!
Fina bilder Sofie och Tack för alla goda kakor och julgodis!



URL:






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?