Värme, energi och fredag!

Äntligen! Klockan är nästan 21 och termometern visar 17 grader just nu. Det har varit den kallaste våren på över 35 år, alltså den kallaste jag någonsin upplevt. Men idag, den 19 maj verkar det som att det vänder och jag börjar få hopp om liv igen.


Även denna helg är helt oplanerad för mig och när jag lämnade jobbet för några timmar sedan kände jag att det skulle bli jätteskönt med ännu en oplanerad helg. Men den känslan ändrades snabbt.
Dagens vårväder här gett mig energi, så mycket energi att jag nästan får panik av att sitta hemma.

Och för första gången på mycket länge känner jag en enorm saknad efter mina energifulla vänner. Jag tog en lång promenad runt stan ikväll, i parkerna satt folk och grillade och på fotbollsplanerna spelade folk i kvällssolen. 
Det enda jag ville var att göra dessa människor sällskap. 
Jag önskar såå att jag kunde ringa nån som ville göra mig sällskap på en basketplan ikväll, nån som ville glida runt på Inlines eller bara ligga på en fotbollsplan och surra bort kvällen. Min energinivå är maxad och trots att jag nyss har promenerat runt hela stan så känns det som jag skulle kunna springa flera mil denna vackra vårkväll.

Jag måste ut och hitta fler energifulla vänner i denna stad om jag ska överleva här hela sommaren.

Nu: Ut på en cykeltur, omöjligt att sitta inne ju! Nån som vill göra mig sällskap? :)






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?