Födelsedag, firande och fika

Förra torsdagen, 16 augusti, fyllde jag år. Jag tillhör gruppen människor som älskar att fylla år. Det är inför den dagen man har möjlighet att baka hur mycket som helst och sen bjuda hem folk som hjälper en att äta upp kakorna. Dessutom tycker jag att det är värt att fira att man har fått leva ytterligare år tillsammans med nära och kära.

De senaste 6 åren har jag bott i så små lägenheter eller inneboende vilket har gjort att jag inte haft möjlighet att bjuda hem vänner.
Men i år fick jag äntligen ha ett sånt födelsedagsfika som jag hade förr. Jag planerade bakningen långt i förväg och ägnade en hel helg till att baka. 

På födelsedagen blev jag firad från morgon till kväll. På jobbet hade mina kollegor dekorerat mitt kontor, lämnat paket och jag blev bjuden på lunch.

Jag jobbade kortdag då jag skulle få fikagäster på eftermiddagen.
Det blev sushimiddag med Erik innan alla andra vänner ramlade in. Det blev fullt hus när Onsdagstjejerna med deras familjer kom. Tror faktiskt aldrig jag haft så många människor hemma på födelsedagsfika tidigare så det var riktigt kul. Inga bilder på tårtätarna tyvärr men på fikat



Födelsedagen kunde inte bli bättre! Jag fick oväntat mycket uppvaktning från alla håll och har fått paket i postlådan även efter födelsedagen. Blev ju tvungen att göra ett presentbord. 

Helgen efter fick jag besök av Lisa och Jessica från Skellefteå. Hade världens mysigaste helg. De bjöd ut mig på middag på lördag, jag fick testa ostron för första gången men det blev ingen favorit.
Filmkväll, bildmuseet, fika och shopping hann vi också med. 






Förra veckan blev helt enkelt en riktig kanonvecka.

Nu: frukost









NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?