Toughest 2018!

Förra lördagen, den 26 maj, var det dags för Therese och mig att köra Toughest igen. En hinderbana på 8km med 40 hinder. Över stockar och stenar, genom bäckar, träsk, lera och skogar. Vi körde samma bana för 8 månader sedan och under dessa månader har både jag och Therese tränat hårt.
Jag har tagit hjälp av en personlig tränare för att bygga upp muskler i armar, axlar och rygg, vilket har gett resultat.
Inför racet var vi lite pirriga men det kändes ändå bra. Klockan 11:15 stod vi redo på startlinjen. Vi klarade fler hinder än förra året och vi förbättrade tiden med nästan 40 minuter. Mycket för att vi va bättre förberedda i år. Men det finns mycket vi kan göra bättre till nästa år.

Både jag och Therese hade problem med att vi vrickade fotlederna ofta, vilket gjorde att vi drog ner på tempot. Så prio till nästa år blir att träna upp fotlederna. Vi måste även fortsätta löpträningen och jag ska kämpa på med armgången och chins.

Vi är hursom riktigt nöjda och framförallt hade vi sjukt roligt! Toughest är en folkfest där alla hjälper till att peppa och hejja runt hela banan. Energin är på topp och så fort man är i mål så vill man börja träningen inför nästa år. 

Här står vi redo för start!

Lite mer smutsiga efter målgång





Förra året körde vi i september, då var det sämre väder, blötare bana och vi var mer otränade. På bilden nedan ser ni skillnaden efter målgång då och nu...

Den här veckan har jag haft en vilovecka och inte tränat nått. Men imorgon kör jag igång igen, nu ska jag köra stenhård träning fram till semestern. Varför? För att jag kan!







NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?